2010-03-28
 19:01:53

Hundiga och ohundiga ting...

Det har hänt massor sedan sist ju...
Carina har haft fria tyglar och friskat upp min header. Tusen tack Carina jag är jättenöjd:)
All snö är borta och det har blivit våååår. Det trodde man inte där ett tag när man pulsade fram i snö upp till knäna men nu är den ett faktum. Inte en dag för tidigt enligt mig och jag tror resten av sverige håller med.
Sist men inte minst så är det nu sommartid. Smaka ordentligt på ordet...hur underbart som helst.

I går var vi ute och spårade för första gången på hur lång tid som helst. Loka hade inte glömt vad det handlade om:thumbup:
Hon fick gå ett spår på öppet fält för första gången med riktiga spårapporter (oxå det för första gången) med 25 minuters liggtid. Jag fick hjälpa henne lite på ett par ställen men över lag så klarade hon det riktigt bra. Spårpinnarna klafsade hon bara över men när jag visade dom och stojade med dom så var dom väldigt roliga...och tuggvänliga;-) Vi har en lång väg till snygga avlämningar kan man säga.

Efter spårningen åkte vi till Huveröds och shoppade loss;-P
Jag provade ut en dressyrlänk till Loka, kände att det nog var dags för hon är riktigt stark nu och jag vill inte åka kana på näsan på allmänlydnadskursen:tired:
Vi ska ju ha med oss en riktigt värdefull leksak på kursen, därför köpte jag lite coola kampleksaker:cool:
Om Loka själv får välja så är det töntiga mjuka plastpipisar som gäller men jag känner att jag inte riktigt kan med att springa runt och jönsa mig med en plasthamburgare:rolleyes:
Nä en tuff kampis får det bli, nu gäller det bara att få med Loka på det tåget oxå...hamburgaren kanske slinker med lite i smyg bara:-P

På Huveröds träffade jag även på Marie, en gammal arbetskompis. Vi klämde lite på varandras hundar och stod och tjötade en bra stund. Hoppas vi ses snart igen:)

Kvällen avslutade jag med något riktigt ohundigt. Hundnörd som man är så händer det inte allt för ofta.
Jag och Lott gick ut och åt på Mañana och frossade i oss en massa spanska tapas. Så ruskigt gott!
Har man inte varit där så måste man bara ändra på det. Det är ett hett tips:)

Synes!


Carina

Vad roligt att du blev nöjd gumman :-d



Så du träffade Marie på Huvudröds.. kul! Är väl där man skall träffas numera skrattar



Ha det gött!



KraaaM





PUBLICERAT: 2010-03-29, 11:26:29 | URL: http://elladora.blogg.se/
Pia

Åh vad roligt! Spåra ja det får vi göra med ngn dag när snön försvunit från skogen! Längtar till det för det r ju så kul! Skitsamma om Rex tycker det är kul bara jag har roligt. :-P



Ja det är lätt att hamna i hundträsket men kul att du kunnat vara ute på fin middagar med! :-d



PUBLICERAT: 2010-03-29, 17:38:59 | URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Lotta & Bobby

De var riktigt kul & ses. Nästa gång får de bli med hundarna. Bobby hälsar.





« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P