2010-06-16
 21:29:46

Full ranson Loka:)

Nu verkar det som om Loka har tagit sig igenom sin första skendräktighet. Hon är tillbaka med lur i blicken och en och annan räv bakom örat.
Hon har varit riktigt låg en tid men nu har vi en full ranson Loka igen, på gott och ont...mest gott såklart:love:

I onsdags var vi ute och spårade här i Torslanda. Torslanda i all ära men någon spårskog kan vi inte skryta med här ute. Det blev ett kort, kuperat och något knöligt spår *suck* som Loka löste fint...men jag var fortfarande sugen på att få lägga ett "riktigt" spår.

I lördags packade jag ihop oss och åkte till gmbk, träningssugen som aldrig förr.
Jag stannade på vägen dit och lade spår medan Loka satt i bilen och sedan åkte vi vidare till klubben och tränade. Hon var jätteduktig!!
Loka fick även prova på att hoppa över hinder...så meningslöst att hoppa över (tyckte Loka) när man lätt kunde gå runt:rolleyes: men det blev ett par skutt till slut i allafall.

Sedan var det dags för spåret. Jag gjorde som vi fick lära oss på kursen...spontant spårupptag...och Loka tog det på första försöket bara det att hon tog det åt fel håll. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra och jag försökte bara stå passiv för att se om hon skulle lösa det på egen hand. Det blev ett himla virrvarr av alltihop ett tag men till slut hamnade vi åt rätt håll och då bar det i väg:)
Loka gick spåret klockrent och stannade glatt vid slutpinnen för att få sin belöning...bloooodpudding:thumbup:

Som avslutning på en riktigt lyckad träningsdag tog vi en tur till Boxerklubben där det hölls familjedag. Loka fick röja av sig med Soda och jag fick mig en grillad korv i gott sällskap.
En lyckad dag:)


Pia

Vad duktig du/ni är med Lokas aktivering.

Här ligger allt på is just nu. orken har trytt till allt, botten är nådd men måste kravla mig upp.

Tomten och den osunda kosten har dragit musten ur mig.... :thumbdown:



PUBLICERAT: 2010-06-18, 11:56:13 | URL: http://sugarwitch.blogg.se/



« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P