2010-05-15
 12:58:48

Regn=Bloggtid

Vad håller vi på med igentligen...inte bloggar vi friskt i alla fall;)

Vår gmbk-kurs är snart slut;-(
Loka har verkligen varit som ett litet tänt ljus på kursen. Här hemma när vi tränar tittar hon på mig ibland som om jag vore en idiot men när vi väl är på kursen så verkar det som om hon ändå har snappat upp vad som gäller. Knepigt!
Förra lördagen hade vi nosarbete på kursen och vi skulle göra ett spontanspår. Jag gick ett ca 100 m långt spår utan att Loka såg vart jag hade gått in och sedan skulle jag bara gå med Loka tvärs över spåret och se om hon tog upp det.
Sagt och gjort...vi traskade över spåret och Loka fick nys på det direkt och då var det bara att hänga med vill jag lova!! Blue Marley-fiskare släng er i väggen, ni ska känna på riktigt Loka-drag, där går det undan:)
Pang så var vi framme vid vårt spårslut och vi myste med en snusdosa fylld med kattmat.
Fröken kom flåsandes ett par minuter efter oss och frågade -Har ni gjort det här förut? Matte stolt:)
Spontanspår är det jag kommer hålla mig till nu och jag kommer även nöja mig med en pinne en tid för det är där vår svaghet ligger (att markera pinne), spåra det KAN hon.

I morgon (söndag) är det kursavslutning och vi ska få göra något slags allmänlydnadstest, det ska bli spännande;-P
 
I söndags provade vi på Sök för första gången. Kl 10.00 stod jag och Loka redo att lära i Jonsereds urskogar tillsammans med 6 andra entusiaster.
Det är så roligt att träffa likasinnade...ja såna där människor som redan är lortiga från start och inte är rädda för lite träsklort och boxerslem:)
Loka fick rusa ut i skogen och hitta halvgömda figgar i skogen som matade henne med gott godis, det var julafton flera gånger om det. Loka var i extas så det här ska vi absolut göra igen.
Söket tar lååång tid och när alla hundar var körda så var klockan 15.00 och det var dags för fika bland tallbarren och genomgång av dagen. 
Jag fick med mig en 15 cm lång trädgårdsslang hem som jag ska göra dörolig för Loka:bigeyes: Slangen ska senare bli en rullmarkering. 

Jag har även ägnat mig åt lite internet-shopping;-P
-Ett par promenadskor med rund sula. Jag ska hämta dom i dag så en utvärdering kommer senare.
-En fleecejacka.
-En ståltermos 0,5 l. Hade bara enliterskannor, kändes inte så smidigt att kånka på.
-En hundförarväst.
-Ett tjänstetecken som det kommer stå Loka på ryggen på, för Sök-Uppletande.

Det är så roligt att köpa hundstuff!! Så även om det inte blir nått med nått så kommer vi iallafall bli materialproffs:-P

Nej nu ska vi ut i regnet...behöver jag ett nytt regnställ kanske;-P...nä det gamla duger:blush:...ja än så länge;)

Krams.


Pia

Ååååh, det med Sök är jag med intresserad av, vart har du fått nys om den kursen.. Hade så gärna viljat testa med Rexisen!!! :-d



Kul att hon spårar så bra, som sagt här gick det mindre bra igår...

Vet hon vad en pinne är Loka? Om så lägg den på golvet hemma (spårpinnen) och peka på den och säg ta pinnen så lärde vi rex och han fattade galoppen direkt. Sedan så kommer hon förstå att markera de i spåren med imed de har en annan vittring än andra pinnar om inte så liten klut leverpastej på (finns på tub) så lär hon inte missa den. Leverpastej på tub är bra som godis med i spåret imed bara till att öppna tuben och trycka ut lite så de slickar i stället för klet med korv, mjukost funkar bra det med..



Visst är det kul att handla hundstuff, min karl har fått sätta stopp för mig många ggr.. :rolleyes:



Skall bli kul att få höra din utvärdering om de skorna sedan!



PUBLICERAT: 2010-05-15, 15:01:09 | URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Carina

Vad roligt att det går bra för er, både med sök och spår. Men med Lokas nos storlek förstår jag att det inte är några som helst problem :thumbup:



Någon dag får vi dejt:a med våra F.O.S:isar!



Ha en härlig lördag och lycka till imorgon.



KRAM



PUBLICERAT: 2010-05-15, 15:43:27 | URL: http://elladora.blogg.se/



« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P