2010-04-29
 12:59:30

Veckorapport

Nu ska vi se vad som har hänt sen sist...

Förra torsdagen:
Svärmor hade ärenden här i Göteborg så vi passade på att ses med hundarna.
Lilla Soda som har varit riktigt sjuk, både inflammation i bukspottskörteln och borrelia, var pigg i benen igen och det blev fullt boxerbus. Härligt att se:)

Lördag:
Jag hade en lunchdate med tre andra boxernördar, Hannah, Anna och Anna. Vi planerar en resa till Polen i slutet av Maj. Vi ska på Atibox som är en gigantisk boxerspecial...massa vackra boxrar, kan det bli bättre;-P
Hannah ska ställa Rebus och Anna sin Tiger, så det blir 4 yra tjejer, 2 snygga boxerpojkar och en massa packning intryckta i en bilbuss till Polskipolski. Längtar!!
Loka får stanna hemma med husse, saknar henne bara jag tänker på det.

När jag kom hem var Viktor och Loka sugna på en skogspromenad i det sköna vädret. Jag packade ner spårgrejerna men det blev aldrig något spår. I stället följde vi en ny stig i skogen som ledde fram till en liten sjö, helt fantastiskt vackert...att vi inte har hittat den innan:question: och vart var kameran:mad:
Vi försökte få Loka till att bada lite men den gick hon inte på, däremot fanns det ett kärr precis bredvid som lockade till bad. Man blir inte klok på den där hunden;-)
En 2-timmars upptäcksfärd i skogen blev det sen sov Loka som en stock hela kvällen.

Söndag: 
Jag var uppe med tuppen och kl.9.00 stod jag som Allan Redo på GMBK.

Det var tävling i Sök och Rapport med specialmomentet Uppletande. Eftersom jag är nykläckt Uppletande-expert;)  (har ju gått kurs) så var jag nyfiken på hur det skulle se ut i tävlingssammanhang.
Jag hängde med Sök-gänget ut i urskogarna och jisses vilken grej.
Kan inte låta bli att tänka att det måste ju passa Loka som handen i handsken det där. Tänk...Loka leta gömda människor i skogen;-P
När hunden har hittat en figurant i skogen ska den antingen skalla eller rullmarkera...om pusskalas hade varit OK som markering hade vi lika gärna kunnat starta i Elit-klass direkt;)
Sen var det lydnad på plan och sist var det Uppletandet.

Jag fick sällskap av en man som oxå hade boxer och vi gick och småsnattrade hela dagen. När tävlingen var över bestämde vi oss för att ta ut våra hundar och skoja till det lite i uppletanderutan.
Vi började med Loka. Vi busade upp henne med ett föremål som han sedan sprang ut med i rutan medan jag höll kvar henne. Jag släppte ut henne att Leta och hör och häpna Ego-Loka kom in med föremålet:thumbup:
Hela 3 gånger lyckades vi för att vara exakt. Jag var i extas av stolthet:love:
Det verkar som om all lämna-tillbaka-leksaken-träningen här hemma på köksgolvet börjar ge resultat:-D
Det blev en lång dag, var inte hemma förren 6 på kvällen. Efter massor med frisk luft och stinn av stolthet så var det jag som sov som en stock den kvällen:)

Fortsättning följer...  


Pia

Fasen vad roligt att du varit på tävling!

Sök är roligt, hade viljat gå en kurs i det med Rex imed han älskar spåra och även leta upp folk i skogen med pusskalas som belöning så vidare inte Husse går vilse.. heheeee...



Eran resa till polskipolski kommer bli alla tiders tror jag!



PUBLICERAT: 2010-04-29, 21:01:51 | URL: http://sugarwitch.blogg.se/



« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P