2010-04-14
 19:45:18

Mazel Tov och Paris

Nu har det hänt så där mycket igen...men jag ska börja med en uppdatering av kursen som vi har börjat.
Utan att gå in för mycket på vad vi tränar på så kan jag tala om att Loka har skött sig jättebra. Hon är taggad och tycker att det är spännande med alla andra hundar men ändå lyckas vi hålla kontakten med varandra riktigt bra.
Vid förra kurstillfället lyckades vi göra en snygg jaktinkallning:thumbup:
Ni kanske minns...sist vi gjorde en jaktinkallning var på valpkursen, då Loka var helt upptagen med att pussa "fröken" och jag hade ett ben i graven efteråt.
Nu var det andra bullar. Loka är såklart lika betuttad i vår nya "fröken" men den här såg till att Loka satt ner och tittade på mig innan jag sprang i väg. Det fungerade super och Loka kom som ett skott:)
Himlans trevlig och kul grupp är det och det känns som om alla har kommit ungefär lika långt.
Enligt fröken är vi alla så duktiga att hon tyckte att det var dags att trappa upp.
Naaaj tänkte jag först men vi får se hur det går;-P

I torsdags hände det något stort...första löpet har kommit i gång och Loka har plötsligt blivit kvinna:cool:
Jag störtade i väg och köpte ett tikskydd i all hast eftersom vi skulle lämna bort henne till Frida o Fredde över helgen medan jag och V åkte till Paris.

Paris ja...försök att göra Paris på två dagar. Det är en utmaning men vi lyckades rätt bra tycker jag:)
Resan var en överraskningsresa tillsammans med våra kära vänner, Christoffer och Diana i Malmö. Den som var offer för överraskningen var Diana som fyllde 30 år på lördagen.
Vi hade ett späckat schema med soliga uteserveringar, fina middagar, show, stadsvandringar och Eifeltorn.
Ingen slapparresa direkt men lyckat blev det.

När vi kom hem åkte vi och hämtade vår Löpska Loka. Hon hade skött sig alldeles utmärkt och var till och med välkommen tillbaka den här gången;-) :thumbup:
Tack FoF för hjälpen:)

Löpet har redan satt sina spår. 
Loka har faktiskt lugnat ner sig några hekto, känns lite vuxen helt plötsligt.
Hon svassar stolt fram med sin svullna chimpansrumpa medan grannens hanhund vrålar från balkongen när vi går förbi. Loka vet att hon är snygg och läcker:cool:
Hon smusslar inte heller med att hon löper...jag överdriver inte om jag säger att hon kissade 30 gånger i går på en 1-timmes promenad. Stackars hanhundar säger jag bara:rolleyes:

Nej nu ska jag göra lite nytta...eller nåt.
Ha´de gott!


Pia

Här händer det grejer!

Från att vara nervös på första kurs tillfället till en stolt kvinna som kommer som ett sklott på inkallning och tillråga på allt fått ha ff!!!

:-d



PUBLICERAT: 2010-04-14, 20:08:38 | URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Carina

Vad tiden går fort, lilla Loka har blivit kvinna. Känns som igår ni var här och Zita och Loka busade i trädgården :-d



Vad härligt att det gick bra med jaktinkallningen denna gången, att "fröken" var mindre intressant än var du är... :thumbup:



Ha det jättebra stumpan! ٩(•̮̮̃•̃)۶



PUBLICERAT: 2010-04-15, 09:30:27 | URL: http://elladora.blogg.se/



« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P